32. kerta Imatralla

Toukokuu 4, 2017/KKi

Hauskaa oli Imatran 32. Kaupunkiottelussa!

Tänä vuonna vierailimme Imatralla 30-vuotiaassa Imatran Golfissa.

Lähdin matkalle Imatralle hyvissä ajoin ja vierailin tyttäreni työpaikalla viemässä hänelle hiukan tavaraa. Jatkoin siitä matkaa kohti vuonna 1903 valmistunutta arkkitehti Usko Nyströmin suunnittelemaa jugendlinnaa, joka toimii nyt hotellina, Valtionhotellina. Vuonna 1983 peruskorjauksen yhteydessä rakennettiin kongressiosa ja sen suunnitteli arkkitehti Ilmo Valjakka. Toukokuussa vuonna 2009 hotellin yhteydessä avattiin moderni kylpylähotelli.

kokousLinna näytti hyvin juhlavalta Kaupunkiottelua varten ja etenkin sen Linna-sali oli juhkavan näköinen, kyllä meidän kelpasi.

Aloitimme lehdistötilaisuudella klo 15:00, johon paikalle oli tullut paikallislehden edustaja. Juttutuokion jälkeen lähdimme pitämään kongressiosaan kokouksia, varsinaista Itä.Suomen syyskokousta ja nuorisotoimikuntien extrakokousta. Kokoukset menivät aikataulussa, Suomen Golfliiton puheenvuorot käyttivät varapuheenjohtaja Toni Laakso ja toiminnanjohtaja Petri Peltoniemi. Seurat pääsivät esiin myös omissa puheenvuoroissaan, jotka menivät aikataulun mukaan 3 minuutin mittaisina. Seurojen puheenvuoroissa tuli esiin kovat jäsenhankintakampanjat ja muutokset eri kentillä, etenkin Kerigolfin uusi klubirakennus sai huomiota. kokousTodettakoon, että Koski-Golf ja Tarinagolf olivat panostaneet esitystään omilla PowerPoin-esityksillään.

Illanvietto

Kokousten jälkeen pantiin vähän juhlavampaa päälle ja valmistauduttiin illallisille Linna-saliin. Juhlijat vastaanottivat ovella pormestari Kai Kilappa, Imatran Golfin Anu Varpiola ja Imatran Golfin puheenjohtaja Pekka Ruokonen. Tilaisuuden avasi juontaja Jarmo Johansson ja maljapuheen piti 30-vuotiaan seuran Pekka Ruokonen. Avauspuheen jälkeen Suomen Golfliiton edustajat huomioivat syntymäpäiväseuran perinteisellä sebramännyllä ja asianmukaisilla viirillä. Toni Laakso piti onnittelupuheen kokousja Pekka Ruokonen vastasi ja kiitteli liittoa huomioimisesta.

Ruoka oli maittavaa ja se sujui mutkitta.Jälkiruoan aikana pormestari Kaitsu muisti vielä perinteisellä kirjalla viime vuoden järjestäjää Karelia Golfia. Mukana oli 19 joukkuetta seuraavan päivän kisaan. Pormestarin esitteli joukkueet ja viritti heidät kisatunnelmaan. Ruokien ja puheiden jälkeen siirryttiin yökerhoon alakellariin. Siellä Imatran Golfia muistivat Kymen Golf ja Kerigolf. Yökerhossa aika kului nopeasti ja osa oli kello 2 asti paikalla. kokous

Pelit Imatran golfissa

Aamupala oli tilattu poikkeukselliseti klo 07:00 alkaen, jotta kentälle päästäisiin ajoissa. Päivä valkeni upeana ja aurinkoisena. Jarmo piti alkuinfon klo 09:00 ja liikkeelle lähdettiin klo 9:30. Sää oli loistava ja peli lähti hyvin liikkeelle ja ensimmäiset tulivatkin maaliin vähän yli neljän tunnin ja viimeiset ennen klo 15:00. Matkalla nähtiin upeita lyöntejä ja myös tuuletukssia. Pelin jälkeen oli maittava lounas ja palkintojenjako.

Voittajaksi pelasi naapuriseura Holiday Club Saimaa, joukkueessa oli 5 jäsentä ja puheenjohtaja Marko Hiltunen piti tyytväisenä voittopuheen, etenkin kun Kerigolf jäi väin pisteen päähän heistä. Puheenjohtajasarjan ykkönen oli jälleen kokousRantasalmi Golfin Ari Korhonen ja kapteenisarjan ykkönen oli Holiday Club Saimaan Janne Turunen, oka oli ykkönen myös henkilökohtaisessa pistebogeyssa.

Ennen kotiinlähtöä Koski-Golfin Mika Niinimäki toivotti pelaajat ensi syyskuussa Kuusankoskelle Kymijoen rantaan. Lopuksi pormestari kiitti järjestäjiä loistavista järjestelyistä ja toivotti hyvää kotimatkaa kaikille.